söndag 16 oktober 2011

Man måste vara före sin tid...



...i alla fall om man ska läsa på högskola/universitet. Jag har precis kommit in i studierna för denna termin och imorgon den 17/10 så är det sista ansökningsdag för högskolestudier inför VT-2012. Det är inte helt lätt att veta vad man ska välja och hur kurserna verkar vara innan man sen sitter där och pluggar för fullt. Jag kan säga som så att jag har tillbringat en hel del tid på antagning.se. Men idag så tog jag det slutgiltiga beslutet vilka kurser jag skulle välja.

Jag sökte sex kurser, men har bara tänkt läsa fyra av dem. Alltid bra att ha några som reserv om man inte kommer in på alla man tänkt. Jag tänker att jag vill läsa sådant som har att göra med hälsa, medicin och psykologi. Det känns naturligt för mig eftersom jag är inriktad på att sedan söka in till apoteksteknikerlinjen. Men de tar bara in en gång per år, så det är således inte dags förrän HT-2012. 


Denna gång blev det dessa kurser: "Allmän farmakologi" 7,5 hp, "Den friska människans fysiologi" 7,5 hp, "Hälsopsykologi" 7,5 hp, "Socialpsykologi" 7,5 hp. (Reservkurser: "Kost och hälsa: energigivande näringsämnen" 7,5 hp, "Grundläggande psykiatri" 7,5 hp)
Det känns som kurser som blir oerhört bra för mig med tanke på mitt kommande yrkesval.
Nu håller vi tummarna för att jag kommer in på det jag vill ha. 
Jag lyckades t.o.m. inspirera min sambo Tomas till att läsa på högskola/universitet. Han har sökt en 7,5 hp kurs till VT-2012. Han säger att han också vill ha högskolepoäng. Kul tycker jag.


Önskar er alla en fortsatt bra söndag!
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Lycka till vännen! *håller tummarna*
    Kul att du fick med gubben din på ett hörn där också ;)
    Kram <3

    SvaraRadera