lördag 8 oktober 2011

Höst i trädgården


Idag begav vi oss ut i trädgården för att göra lite höstfint. Det var på tiden, och solen lös på oss riktigt härligt. Tomas satte igång med att pumpa ur vatten ur poolen och sen dammsög han ur det sista och torkade ur så gott det gick. NU får den torka upp, och sen får vi vika ihop den imorgon.
Jag började med att klippa ner vissna blommor och växter och göra höstfint i rabatterna.
På något vis så känns det skönt ändå att få sätta trädgården i vila. Det blir ju alltid en hel del jobb med en trädgård under en hel sommar. Jag gillar det verkligen, så missförstå mig inte, men trots allt så känns det helt ok att man får vila lite ifrån trädgården några månader.
Trappen har sett väldigt tom ut sen jag tog bort alla vissna sommarblomster. Jag planterade lite ljung och dekorerade med grankvistar och placerade dem på trappen, det blev riktigt fint. En liten färgklick.




Tänk så gott man mår av lite trädgårdsarbete. Det gör gott för både kropp och själ. Lite sen lunch och en skön dusch på det och nu mår man nästan som en prinsessa. 
Denna helgen så har vi ett svamptema på maten här hemma. Igår kväll så gjorde varma mackor med svampstuvning. Vi har fått kantareller och trattkantareller av goda vänner, som vi kan njuta av. Tack Helena & Jörgen och Christina P!! Ni är bäst! Puss och kram på er! Ikväll blir det hemgjord pizza med kantareller på bl.a. Imorgon blir det fläskfilé, med klyftpotatis och kantarellsås. Mums!




Till kvällen kan det nog bli en eller två filmer också!
Hoppas ni har en underbar helg alla goa vänner!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en underbar dag att få va ute och hålla på i trädgården!
    Man mår så bra av det!Det är väldigt rogivande och man mår bra av att va ute i naturen!
    Hoppas ni får en underbar helg kramar <3/Ewa

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni har varit som tagit tillvara på den fina dagen ute åxå. Själv hade jag massa att göra nere i tvättstugan hela halva dagen..men imorgon kanske jag orkar göra så där fint ute :) mmm kantareller på längden och tvären, jättegott! snälla vänner där!

    SvaraRadera