fredag 4 mars 2011

Bad vibes


Dåliga vibbar, ja det kan man få av både saker och människor. Något som jag till slut har lärt mig efter många år av tårar, irritation, ilska och upprörda känslor är att jag kan faktiskt välja bort det som jag inte behöver ha i mitt liv. Är det en sak eller människa som jag inte måste ha i mitt liv så väljer jag faktiskt bort den/det. Och det är så skönt att äntligen ha kommit till den insikten. Jag måste inte pina mig och försöka vara nån barmhärtig samarit. Vad ger det mig? Jag måste först och främst tänka på mig själv.
Har i så otroligt många år tänkt på alla andra utom mig själv. Vill inte ha mer gråa hår än de jag har! Så jag väljer nu mer bort de saker eller de personer jag inte behöver ha i mitt liv! Det känns faktiskt bra! Det kanske låter hårt, men varför ska jag må dåligt bara för att vara andra människor till lags? Jag har gjort det i så många år, det är så många människor som har trampat på mig och det ska ingen någonsin mer få göra mot mig!! Jag vägrar! Jag tänker stå på mig! Jag vill bli en stark och självständig kvinna! Så nu väljer jag bort allt/alla som sprider massa negativ stämning runt omkring sig! Negativity no more!!

Så jag tänker hellre lägga min energi på att umgås med människor som ger mig något positivt och som jag får ut nånting av att umgås med. Det känner man verkligen när man träffat en sån människa, hur glad och upplyft man känner sig efter ett sånt möte!


Så jag dissar alltså människor som sprider negativ stämning omkring sig och som inte kan glädjas åt andra!

Och jag hissar människor som är precis tvärtom som ger så mycket skön, glad stämning omkring sig och som jag mår så bra att umgås med! Ni är bäst! Ni vet nog vilka ni är! Jag älskar er!


Så jag tänker själv försöka göra allt jag kan för att sprida glad, skön stämning idag!
Önskar er alla goa vänner en riktigt härlig FREDAG!
Många varma kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar