söndag 20 mars 2011

Härliga VÅR!!


Åh underbara VÅR, äntligen verkar du ha kommit hit! Det kom en hemskt dust med snö igen i veckan, men det sägs vara nödvändigt för att våren ska sätta igång ordentligt, säger de äldre och visa i alla fall. Igår, lördag hade vi en underbar dag ute i solen. Vi gjorde inte så mycket, men det var helt enkelt så skönt att bara få njuta av den varma sköna solen. Det var så härligt att höra hur det droppade från taket, och hur fåglarna kvittrade för fullt. Vi fick sällskap på trappen av våra två katter som njöt av värmen de också. Jag och Tomas hjälptes åt att skotta och bonusdottern lekte i snön. Sen blev det en god Latte Macchiato på trappen samtidigt som solen värmde oss så skönt.



Det var skönt med en dag då vi inte gjorde så mycket. Det har varit en intensiv vecka, så vi behövde få hämta andan lite. Det har varit mycket studier också, och det tar på krafterna det också. Jag har nu börjat på fjärde delkursen på andra kursen, så jag är snart kommit till hälften av mina studier. Jag funderar mycket på vad som ska komma sen, om det blir mer studier eller om jag har sån tur att jag kan få ett jobb. Det visar sig. Jag trivs med att plugga även om det är jobbigt ibland också. Men det är viktigt att få utmaningar emellanåt, livet får inte bli för långrandigt. Man behöver utvecklas som människa.


Jag har läst en hel del om eTjänster och det är verkligen intressant och ett område som växer och blir större hela tiden. Vi har läst en doktorsavhandling som är bra skriven och går  igenom alla regler och steg när det gäller hur man analyserar och värderar eTjänster. 


Vägningen idag gick bra, gick ner -1,2 kg så nu är jag totalt nere i -16,9 kg sen starten. Det var skönt att få gå ner så rejält, för det har varit flera veckor då jag pendlat fram och tillbaka och det känns så såklart. Men jag har inte tappat min vilja till att gå ner i vikt, jag vill verkligen ner mer, det finns så mycket mer att gå ner och det SKA bort! 

Nu ser jag fram emot att kolla in det sista avsnittet av Solsidan ikväll. Hoppas däremot inte att det verkligen är det sista man kommer att se av dom. De säger det, men jag hoppas verkligen att de kan få ihop alla skådespelarna igen för en tredje säsong. Otroligt mycket man kan känna igen sig i, och då blir garven så otroligt många också. 


Ha en fortsatt skön söndag!

Många kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar