torsdag 24 februari 2011

Stressad?? Nääää inte alls...



Den här bilden visar verkligen hur jag känner mig just nu. Har faktiskt känt mig såhär hela veckan måste jag säga. Jag har börjat med det femte och sista delmomentet på den första kursen; "Introduktion till IT och eTjänster". Och det känns väldigt krångligt och svårt, vet inte riktigt varför, för egentligen så tror jag att jag har klarat av svårare saker under kursen. Men jag tror att det började med att jag missförstod tentan, så jag blev tvungen att maila den ansvarige läraren och fråga vad som förväntades. Blev lite klokare då, så då fick jag lite mera fart som tur är. 


Förlåt för att jag inte har bloggat på så länge, men jag har helt enkelt inte orkat. Det är så mycket i huvudet nu så jag stupar i säng på kvällarna och somnar framför tvn. Ja jag vet, det är inte bra, men det har varit väldigt skönt att få göra det samtidigt. Så himla mycket som snurrar runt nu så det har bara varit skönt att få "dega" framför tvn med min goding. Tror jag har behövt den tiden, sen hoppas jag att bli mer aktiv så småningom.




Men jag är ändå nöjd med det jag har åstadkommit hittills på kursen. Jag har fixat mer än jag trodde. Jag är riktigt stolt över att jag lyckats få två VG. Fick VG på delmoment 3 och 4. 3:an innebar ju att bl.a göra en webbsida och om du klickar här så kan du se hur den ser ut. Lite stolt att lilla jag har lyckats göra en hemsida. Att jag kunde lära mig XHTML, för det var ju inte helt enkelt. Sen gjorde vi en webbsida från grunden, och det är bra att lära sig det. Men nu finns det superbra program som hjälper till med mycket. Vi skulle göra en webbsida om en person eller en figur. Jag har skrivit om en stor inspirationskälla för mig. 




Annars så kan jag väl berätta att det är sig likt här hemma. Både Tomas och jag är skitdåliga på att träna just nu, men vi ska ta tag i det har vi sagt. Vi längtar efter att gå ut och gå igen t.ex. Men så kallt som det är nu, så håller vi oss inne faktiskt. Det är fortfarande som ett moment 22 med min träning, jag vet att jag blir piggare om jag tränar, men just nu orkar jag inte träna. Inte bra jag vet, men det kommer, jag lovar..... Jag har i alla fall gått ner något, jag står just nu på -16,4 kg ner. Det känns skönt, vi sköter oss med maten och det är det viktigaste just nu.




Måste peppa upp mig för att fortsätta med tentan så jag lägger upp en skön låt att pigga upp mig med. En favorit hos mig just nu: 



Jag får klara mig utan min goding ikväll. Han är iväg med jobbet till Säfsen.
Så jag får inte se honom förrän fredag kväll.


Hoppas ni får en fortsatt bra torsdag!
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar