lördag 5 februari 2011

Moment 22



Det har inte blivit mycket tränat i veckan och jag kan verkligen inte skylla på någon annan än mig själv. Men det har känts lite som ett moment 22. Jag har varit alldeles för trött för att orka träna, men samtidigt vet jag att jag mår bättre och blir piggare av att träna. Ett riktigt dödläge med andra ord. Men idag kunde jag inte klaga på att jag var för trött. Så när sambon och bonusdottern åkte iväg till simhallen, så hoppade jag upp på crosstrainern och körde ett pass. Jag fick så ont i fötterna efter en halvtimme men vill köra längre. Så jag fick helt enkelt bita ihop och bara köra på. Och jag klarade av en HEL timme idag!! Det är faktiskt första gången. Har klarat 50 min många ggr, men då har jag varit ganska slut. Idag kände jag faktiskt att hade inte fötterna gjort så ont så hade jag kunnat köra på ännu längre och det är en härlig känsla. Jag har tydligen jobbat upp en hyfsad kondition trots allt.

Idag ska vi unna oss lite gott till kvällen. Det är melodifestivalen och det älskar vi att titta på. Vi ska göra hemmagjord glass i vår glassmaskin. Det blir mintchokladglass den här gången.

Så nu har jag nedräkning på timmarna tills det börjar.

Ha en fortsatt skön helg. Kram.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Ann-Sofie! Tips för fossingarna: Ta några sekunders paus, snöra om skorna och kör igen, det brukar hjälpa! Det är himla vanligt att man får ont i fötterna eller att de domnar efter ca 20 minuter..Kram o lycka till!

    SvaraRadera