tisdag 1 februari 2011

Kaffepaus



Efter två timmars plugg fick det nu bli en kaffepaus. Det var tvunget. Luften tog slut, och hjärnan började gå på halvfart. Hoppas kaffet gör att jag kan piggna till lite. Jag märker att jag är väldigt trött nu såhär i början. Det var länge sen jag pluggade. Så det känns i huvudet att man sitter mer koncentrerad och fokuserad en större del av dagen. Men samtidigt märker jag att jag gillar det. Men jag måste nog bli snabbare om jag ska hinna med alla fyra kurser innan terminens slut.

Nu är jag snart färdig med en skriftlig uppgift på det första delmomentet. Ska bli skönt när det är inlämnat och man får betyg på det. Så jag vet vilka krav de har på de olika uppgifterna. Vad som förväntas av en. Tomas har fått läsa igenom det och tycker det är bra.

Jag sitter i ett rum där tre förskollärare läser Förskolelyftet. De har ett seminarium just nu. Kul att se hur det fungerar. Tror att vi kommer att ha det längre fram.

Hoppas ni får en skön tisdag.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni hade en skönt på er lille mini-semester där ni fick ro om varandra !!!
    Kunna mysa och koppla av det behöver ni båda och försöka läka det som varit!Och kunna gå vidare med!!!

    Förstår det är jobbigt nu i början att plugga helst om det är en del år sen du plugga!!!
    Men såsmåning om kommer man in i det men det är supertufft med huvudvärk och tröttheten som man märker!!!Önskar dig all lycka på färden under utbildningen kram <3

    SvaraRadera
  2. Tack Ewa för alla dina fina ord! Vi hade en underbar hotellweekend och skulle vilja åka iväg snart igen.
    Ja det känns när man kommer hem på kvällarna nu, man är helt slut. Men det kanske är så nu i början. Jag kommer väl in i det så småningom.
    Tack! Kram!

    SvaraRadera