måndag 17 januari 2011

Viktkampen goes on.....


Jag trodde inte att vägningen skulle gå så bra den här veckan. Men det gjorde den. Jag gick ner -0,5 kg och det är jag nöjd med, för det har sett mycket värre ut tidigare under veckan. Så nu har jag totalt gått ner -15,5 kg på tjugo veckor. Och det känns väldigt bra. Jag bär på 15 kg mindre nu, och det gör ju underverk med min kropp. 15,5 kg är ganska mycket, och det är borta från min kropp nu. Lägg 15 st mjölk i två kassar och lyft det, så är det ganska tungt. Bra att göra sig sådana bilder, för att förstå hur mycket som är borta från kroppen. Däremot så känns det lite trist ibland när folk reagerar på Tomas viktnedgång mer än på min. Han har gått ner -10,2 kg. Så jag har gått ner mer än honom. Men jag tror jag vet varför folk reagerar mer på hans viktnedgång. Min övervikt sitter verkligen på HELA kroppen. Medan hans övervikt sitter enbart på magen och ansiktet. Så därför syns det mer på honom än på mig, eftersom min viktnedgång har tagits från hela kroppen. 




Jag har tränat ganska bra den här veckan. Jag kom ut på en lång promenad igen och det var superskönt. Sen har det blivit några crosstrainerpass också. Och i lördags så drog jag och Tomas iväg till simhallen efter en skön sovmorgon och frukost. Jag simmade 1,3 km och Tomas 1,6 km. Simning är en oerhört skön motion och väldigt mjuk och skonsam träning för kroppen. Speciellt för personer som har värk och svårt att röra sig. Tomas har problem med sin rygg och jag med min värk så simning passar faktiskt oss väldigt bra, så det är något vi ska försöka att komma igång med. Speciellt de barnfria veckorna. Jag kan kanske komma iväg den här veckan också, fast bonusdottern är här. Hon klarar sig själv och får snart bli van med det igen. Hon har haft mig hemma länge nu och vant sig med det nu, så det blir bra för henne att få klara sig själv igen. Hon växer och utvecklas så av det. 



Helgen blev ganska lugn annars, jag kände mig så frusen och förkyld senare på lördagen, så vi spenderade kvällen i sängen och kollade på filmer. Det var väldigt mysigt och välbehövligt. Igår så drog vi iväg för att hälsa på några kompisar. Det blev ett mysigt avbrott och kul att få umgås och snacka med goda vänner. Efter det blev det den vanliga veckohandlingen, sen hem för att ta emot bonusdottern som alltid kommer till oss på söndagskvällar. Igår blev det en tv-kväll igen, vi ville ju se de nya avsnitten av "Solsidan" och "Time Out". Det var riktigt roligt och avsnitten tar slut alldeles för fort. Får längta tills nästa söndag. 


Idag blir det en ganska lugn dag, lite tvätt och plock här hemma, ska hinna med ett träningspass inne idag också. Vill inte ge mig ut idag, för det är verkligen en isgata ute nu. Det är plusgrader nu så snön smälter och det är is överallt. Jag längtar efter våren verkligen, så för mig får snön gärna smälta bort nu, det blir lättare att vara ute och gå då. Vi har faktiskt haft en lång och fin vinter, våren är mer än välkommen för mig!

Önskar er alla goa läsare en härlig måndag!
Kram

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där ;) Mitt sitter precis på samma sätt... över hela kroppen!
    Man tycker inte att det syns nåt själv. Däremot känner man det tydligt på kläderna!
    Jag kan ångra att jag inte mätte mig innan jag startade. Hade varit kul att kolla hur många centimeter man tappat!!??
    Verkar som du mår bättre i alla fall!? Filmmys i sängen är kanske en bra medicin ;) hahaha...
    Ha en fin dag vännen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Jaa det märks på kläderna. Jag måste försöka hitta några nya tröjor att ha på mig, nu när jag ska ut och träffa folk. Vill inte sitta i tält då. Vi mätte oss inte heller innan och när vi kom på det så hade det redan gått så många veckor så då ville vi inte eftersom vi redan gått ner så mycket då. Tror man har förlorat en hel del i cm runt om på kroppen. Jaja, huvudsaken det går åt rätt håll. Ja jag mår bättre nu igen, vet inte vad det var för konstigt i lördags. Ha en skön dag. Kram på dig vännen.

    SvaraRadera