fredag 14 januari 2011

Fredag, Friday, Vendredi, Freitag, Venerdi, Perjantai

Fredagen är äntligen här och man kan få njuta av helgens lugn. Just den här fredagen kunde inte börja bättre. Fick se att jag hade fått ett mail på mobilen. Loggade in på datorn och kollade. Blev ivrig för jag såg att det var från Antagningen! Jag har gått och väntat på ett antagningsbesked från dom. Och idag den 14 januari så kom det då äntligen!! Introduktion till IT och eTjänster - Antagen, Publicering på Internet - Antagen, Hård infrastruktur - Antagen, Kommunikation, gruppdynamik och eTjänster - Antagen!! Jag blev så otroligt glad! Jag ska äntligen få satsa på mig och ägna mig åt det jag vill. Jag behöver verkligen detta. Få komma hemifrån och träffa annat folk och läsa om det jag tycker är intressant. Det kommer bli en spännande tid framöver känner jag. Det pirrar lite i magen redan. Vilken härlig fredag!




Jag har en del småsaker att fixa med nu de kommande dagarna. Förbereda för att börja plugga. Men annars hoppas jag på en lugn och skön helg. Vi ska förhoppningsvis komma iväg och simma imorgon. Annars får det bli en promenad. Kan nog bli en del film också. På söndag blir det nog en sväng in till stan för att handla lite plus kanske ett besök hos några vänner. Skönt att kunna få sova ut i helgen också. Min sömn är lite konstig ibland. Tror det hör till klimakteriet. För nu kan jag vakna helt apropå och inte av värk eller så, utan vakna och vara helt klarvaken och ha svårt att somna om. Sen sover jag bättre när Tomas ligger bredvid. 


Ikväll ska vi laga lite extra god mat, en ny Viktväktarrätt. Pepparfilé med gratäng. Det tror jag blir riktigt smaskigt. Det tycker jag är mysigt, när man kan laga mat tillsammans utan att vara stressad. Ha god tid på sig och lyssna på lite bra musik i bakgrunden, samtidigt som man kan småsnacka om veckan som gått och fixa lite god mat tillsammans. 


Sen blir det nog lite soffmys. Vi tycker om att titta på Let's dance. Så kul att se dessa kändisar som kanske inte alltid är så superbra på just dans försöka sig på denna ädla konst. Och se hur de utvecklas och bli bättre och bättre för varje vecka som går. Jag tycker om att titta på dans och se alla dessa vackra klänningar och frisyrer. Plus bra sång och musik och bra programledare! Kanon! 
Nu vill jag avsluta med att önska er alla en riktigt bra dag! Det gör jag tillsammans med "Stereophonics" - "Have a nice day".




Sköt om er nu och ha en underbar fredag!
Kram!


4 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS Ann-Sofie!!! Glad för din skull :)
    Låter som om du har en myspysig helg framför dig. NJUUUT!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Ja det ska verkligen skoj och omtumlande att bli student igen vid 39 års ålder! ha en myspyshelg du också vännen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så roligt! Grattis! Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis, så kul att du kommer att plugga det som intresserar dig. Det är aldrig försent för en ny-start.

    Hoppas magpirret håller i sig en lååång tid framöver - en härlig känsla.

    Ha en underbar helg

    SvaraRadera