onsdag 19 januari 2011

Sjuk och ynklig...


Nu ligger jag mest i sängen och är sjuk och ynklig. Duger inte till så mycket. Men jag vilar och dricker varmt te för min onda hals och försöker krya på mig. Känns värre idag så imorgon hoppas jag att det vänder och blir bättre. För imorgon måste jag iväg på en utvärdering på acceptanskursen jag gick i höstas. Inte livsviktigt kanske, men jag känner att det vore kul att få avsluta den på ett ordentligt sätt. Kul att träffa alla vännerna igen också. Så jag får peppa mig med det och sen bli frisk. Nu känner jag mig mest såhär:


Jag satt och väntade på brevbäraren i onödan visade det sig. Istället för snigelpost så kom det elektronisk post, alltså mail. Så det var smidigt och bra. Så jag loggade in och fixade det jag skulle och sen fixade jag mitt studiemedel hos CSN. Hoppas allt ska fungera bra nu. 
Det var väldigt smidigt, jag kunde via min e-legitimation fylla i de uppgifter som behövdes och sen skicka in ansökan om studiemedel. Älskar verkligen min e-legitimation, det är så smidigt, att kunna fixa en hel del hemma via datorn, och ändå kunna göra det på ett säkert sätt. Önskar det kunde utveckla sig mer det här med e-legitimation, så man kan göra fler saker via den. Nu deklarerar jag via den och loggar in på försäkringskassan, apoteket m.m. 


Skönt att det mesta är fixat nu. Som det ser ut nu så kan jag börja plugga nästa vecka. Känns såååå spännande och kul. Mycket frågor snurrar runt i huvudet. Men känner jag mig själv rätt, så kommer det mesta av nervositeten lägga sig så fort jag får komma igång bara. Måste ringa Samarkand och be om inloggning där också. Det ska bli superkul att få träffa lite folk och se hur det fungerar därborta. Nu ska jag se till att fokusera på att bli frisk så jag kan sätta igång på måndag.
Nu ska jag ta mig en stor kopp varmt gott te och lägga mig i sängen ett tag.


Önskar alla mina goa läsare en underbar onsdag!
Kram på er!


4 kommentarer:

  1. Krya på dej vännen....inte kul alls o ligga nerbäddad...och du som ska börja nst vecka o allt..hållar alla tummar och Iza klorna att du är piggare MKT snart...kramis och krya på dej kramar från mej o Iza

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta gumman! Vad gulligt av er. Jaa nu vill jag bli frisk så jag kan vara mer aktiv. Tack för omtanken! Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr råder man inte över sjukdom men skönt det inte kom samma dag som du ska börja plugga!!!Hoppas snart du mår bättre så det vänder så du kan börja träna igen vet du inte kan sitta still hihi!"!!kram gumman krya på dig

    SvaraRadera
  4. Hihi Ewa, så du känner mig redan? Jaaa jag vill ju träääääna!! men jag får fokusera på att bli frisk först, men det kliar i kroppen lite ska du veta. Tack för din omtanke! Kram vännen!

    SvaraRadera