måndag 24 januari 2011

Börjar återhämta mig


Har tyvärr inte bloggat på flera dagar nu. Ber om ursäkt för det. Men jag har legat sjuk och har inte orkat. Och det var bra att ni besparades mina ord för det hade nog inte gett er så mycket. Det hade blivit så enformigt och ynkligt. Åkte på en riktig förkylning med halsont, hosta, feber och snorig näsa. Så jag har mest legat till sängs. Först i helgen som jag var uppe och var lite aktiv i alla fall. Nu är jag mycket bättre, lite snorig och hostig bara. Känns underbart att det äntligen har vänt. Tur att jag har haft tvn att glo på. Den har hållit mig sällskap mellan sovstunderna. Nu är det en ny vecka och som jag hoppas ska bli så otroligt mycket bättre än den förra.




Från och med idag så är jag en IT-student. Jag började nämligen mina distansstudier på Högskolan Dalarna idag måndag den 24/1-11. Loggade in och kollade in själva programmet där man hämtar alla information, hittade en föreläsning som jag lyssnade på idag, och har tittat igenom studiehandledningen för delmoment 1 för denna kurs. Jag började med "Introduktion till IT och eTjänster". Så nu vet jag vad som förväntas av mig. Ska lyssna igenom föreläsningarna och läsa kursboken och sen mot slutet ska vi göra en skriftlig tenta. Känns otroligt roligt, spännande, pirrigt och annorlunda. Men jag ska ge mig den på att fixa det här nu!





Eftersom jag varit sjuk i veckan så tränade jag bara förra måndagen. Då körde jag ett CT-pass på 50 min. Annars har det inte blivit nån annan träning tyvärr. Och det bidrog nog bl.a. till att vägningen igår gav ett litet plus. Jag gick upp +0,1 kg. Så nu är min totala viktminskning: -15,4 kg på 21 veckor. Känns ganska ok ändå. Hoppas kunna bli helt bra så jag kan sätta igång med träningen igen. Nu kommer jag inte kunna träna på samma sätt hemma längre. För snart blir det plugg på ett högskolecentrum i stan. Det heter Samarkand och där sitter många som pluggar på distans. 




Längtar efter att få kunna komma igång och simma igen. Hoppas kunna göra det nån dag denna veckan. Vi får se hur jag mår och om det blir nån möjlighet till det. Annars kan jag köra lite vanlig träning hemma. Det funkar det också. Huvudsaken är att det blir av.


Hoppas ni mår bra alla mina goa läsare!




Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar