måndag 13 december 2010

Viktkampen fortsätter.....


Ja vägningen gick inte lika bra denna gång och det var jag inställd på. Som kvinna har man ju sin "roliga vecka" och min är på G igen och jag är uppsvälld en del och då förstod jag att det inte skulle bli ett superresultat på vågen. Jag gick ner -0,3 kg, så den totala viktminskningen på 15 veckor är -14,3 kg. Och det är jag nöjd med. Nu känns det mer okej att ställa sig på vågen än vad det gjorde för femton veckor sen. 




Det här är en långsiktig satsning för mig. Jag har mycket att gå ner och det får ta den tid det tar. Visst är jag målinriktad och vill att det ska gå hyfsat fort. Men viktigast är trots allt att det blir hållbart och att jag mår bra. Denna gången ska det bli för alltid. Jag orkar inte pendla mer i vikt. Jag vill äta bra, nyttig mat och träna flera ggr i veckan så kroppen och psyket mår bra. Det är det viktiga för mig. Och det måste jag göra för att gå ner i vikt och stanna där. 
Jag tycker det är så kul att känna hur kläderna blir större och större . Och hur kroppen minskar, jag kommer på mig själv att känna på midja, armar och lår och märka att det har  blivit mindre överallt. En härlig känsla, även om det är långt kvar. Det är också skönt att känna att man får lite mer muskler än tidigare. 


Nu har jag och sambon börjat sälja på Tradera. Bara ett plagg än så länge. Men det är en hel del att sätta sig in i. Och man vill få bra betyg som säljare så folk vill köpa de saker vi lägger ut. Så alla i familjen får rensa ut gamla kläder. Bonusdotterns kläder blir för små eftersom hon växer fortfarande, medan våra kläder blir för stora. Vi kanske kan få en liten peng här och där för kläderna och tillsammans blir det till slut en del. 




Idag är det Luciadagen. För mig blir det nog tyvärr så att jag bara får se Lucia på TV. Bonusdottern har ingen Lucia i sin klass i år. Det är bara åk 4 och  åk 6 som får vara med. Så förra året var de med och sen blir det nästa år. Lite synd men så har de det på deras skola.




Hoppas ni får se ett Luciatåg idag! Det är så mysigt att se alla Lucior, tomtar, stjärngossar och pepparkaksgubbar stå och sjunga för full hals. 
Önskar alla mina goa läsare en mysig Luciadag!
Kram!



4 kommentarer:

  1. Hej Ann-Sofie! Jag brukar köpa kläder på Tradera. Du kan väl tipsa mej om vad du lägger in så kan jag kanske buda.
    Ha en trevlig Luciadag! Kramis

    SvaraRadera
  2. @ankiopytte : Hej! Ja visst, nu har jag bara lagt ut en auktion än. Ytterkläder för barn strl 120. Men vi ska sätta igång med mer kläder. Jag ska hålla dig uppdaterad! :-) Vad snällt av dig. Kram.

    SvaraRadera
  3. Annsofie så mycket du har gått ner du är enormt tapper men kul när både du och Tomas sporrar varandra att gå ner i vikt tillsammans tror det är mycket lättare nå målet då!!!
    Tänk så bättre det går sakta ner med vikten och kunna behålla vikten sen än jojobantning!!!
    Hoppas er helt blev mysig kram va rädd om dig

    SvaraRadera
  4. Du är såå duktig vännen..eller ni är.,förlåt tomas...du är osså duktig =))
    mkt bra gjort..ha fin lucia på er kramis från oss

    SvaraRadera