fredag 10 december 2010

Kaffe intravenöst?


Idag behöver jag kaffe intravenöst, har sovit väldigt dåligt. Legat vaken, och kunde inte somna om. Jag har såna nätter ibland. Och de är hemska. Hoppas verkligen jag får sova ut i helgen. Det är så skönt att det är fredag idag. En väldigt mysig känsla infinner sig när sambon kommer hem från jobbet och man vet att nu är det helg. Man får fixa lite god mat och sen på kvällen myser man hela familjen framför Idol. Ikväll är det final i Idol, så det är extra spännande. Även om jag nog vet vem som tar hem vinsten. Jag tror att Jay vinner. Men jag tycker absolut att Minnah är suverän också. Ska bli roligt att höra vinnarlåten också. Det brukar vara en pampig, maffig powerballad. 




På lördag ska vi tre dra iväg till Borlänge för att gå på bio. Det älskar jag verkligen. Det är inte ofta vi tar oss iväg till en bio. Men jag uppskattar det otroligt mycket varje gång det händer. Jag trodde aldrig att jag skulle gilla Harry Potter, men jag gav det en chans och tycker de filmerna är väldigt skickligt gjorda och spännande. Så jag ser verkligen fram emot lördagen. 




På söndag hoppas jag att vi hinner med att göra lite julgodis. Jag har till slut bestämt mig för att göra endast två olika sorters julgodis. Som jag berättade för ett tag sen så gjorde jag massor förra julen och det slutade i att jag fick slänga en hel del som inte gick åt. Så i år blir det mycket mindre och så hoppas jag istället på att det går åt, så jag slipper slänga nåt. Det blir cornflakes-crisps och bananfudge. Två favoriter från förra året. 




På söndag är det dags att tända det tredje adventsljuset. Visst går veckorna fort. Den mysiga julen närmar sig med stormsteg. 
När jag gick i lågstadiet och det var dags för Luciatåg, så ville alla flickor i klassen vara lucior. Det såg nog väldigt roligt ut, men nog det lättaste för alla att låta det vara så antar jag. Några i klassen fick träna in adventsverser, och de minns jag lite än idag. Jag vet att jag vågade mig på att läsa upp en av dom inför klasskamrater och föräldrar.
Minns ni dom?



När första ljuset brinner

står julens dörr på glänt

och alla människor glädjas     
att fira få advent.

När andra ljuset brinner
är snart lucia här                   
och bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.

När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och bakar kakor
och har ett väldigt bestyr.

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar 
dan före dan före dopparedan.



Nu vill jag passa på att önska alla mina goa läsare en underbart skön fredag och en trevlig helg!
Se till att mysa lite extra nu i helgen!
Kram!


2 kommentarer:

  1. Godmorgon gumman hoppas du vaknat till lite ler!!!!Tror du kaffe intravenöst hjälper hi hi i så fall får jag ha en massa av den varan så man kan hålla sig vaken!
    Hoppas ni får en underbar helg både med massa mys och biobesök samt annat kul med!
    Bara njuta av varandras sällskap är guld värt kram gumman ha en skön helg med familjen!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman....Aldrig testat kaffe intravenöst än!! ;=))...Kanske vore en bra ide'....
    Mysigt med Bio..Älskar också Harry potter filmerna...så vem vet vi kanske ser den nästa helg..i stoorstan :P...Julgodis..mums..stefan brukar ockås göra MASSOR..men iår känner han att han ej orkar..men men vem vet kanske får ett ryck han me.;=)
    Ha nu en riktigt skön helg med familjen..Kramar från oss...<3

    SvaraRadera