tisdag 14 december 2010

Arbetsförmedlingen nästa


Ja idag blir det ett möte med min handläggare Helena på Arbetsförmedlingen . Vi ska gå igenom lite vad som hänt hittills och sen även fixa en del papper. Tror inte det blir ett så långt möte. Men jag har en del att berätta så jag tror att hon kommer bli nöjd med mig. Ringde en del samtal igår och det känns bra. Plus mina studieplaner. Så lite har jag på gång, och jag hoppas att det kommer göra henne nöjd för tillfället. Jag kan inte hjälpa det, men jag känner mig så liten när jag går in där. För de kan alltid hota med att ta ens a-kassa om man inte gör som dom säger. Men jag har aldrig behövt höra de orden som tur är. Men jag vet andra som har behövt uppleva såna ord. Måste vara hemskt. Jag försöker alltid att ligga ett steg före hela tiden, så de inte ska säga så till mig. Men det är inte helt lätt, jag hoppas det ska ordna sig för mig snart så jag slipper gå dit fler gånger. Jag VILL ha ett JOBB!! Men det är inte det lättaste här i Dalarna har jag märkt, i alla fall om man inte kan ta jobb inom vissa områden. Men jag får helt enkelt fortsätta kämpa för att hitta nåt meningsfullt att göra.




Vi fortsatte att lägga ut på Tradera igår kväll. Det är väldigt kul. Det tycker vi båda två. Nu får jag nog försöka rensa bland mina kläder lite mer. Några vänner är intresserade av det har jag förstått. Kul! Tänk att man kan tjäna pengar på att rensa ur sina garderober, lådor och skåp. Jag har blivit väldigt inspirerad av programmet "Sälj eller släng" med Lulu Carter på TV4+. Hon kommer hem till folk som har väldigt mycket saker liggandes i sitt hus eller lägenhet och lär dom vad man kan sälja eller spara och vad som ska slängas. Sen renoverar hon ett rum åt dom och jag tycker hon har en superfin smak vad gäller inredning. Varm, inbjudande och många fina detaljer lyckas hon med. 






Jag känner mig inte helt kry idag, det började i helgen, med en rinnande näsa. Fortsatte igår och är inte bra än. Är bortbjuden ikväll, men vet inte hur jag ska göra än. Vi får se hur jag känner mig efter att ha varit ute till AF i eftermiddag. Vill väldigt gärna träffa tjejerna ikväll, men vet inte om jag orkar. Känner mig så hängig, trött och snorig. 
Ska försöka kurera mig idag!


Hoppas ni hade en fin luciadag igår, och att ni mår bra.
Önskar alla mina goa läsare en underbar tisdag!
Kram


2 kommentarer:

  1. Hej Ann-Sofie. Jag ska också "rensa efter julhelgen. Kläder har jag inte så mycket av men andra grejer. Jag funderar på loppis. Jag tycker också om Lulus program. Jag skulle vilja besöka mannen i det första programmet som hade ett helt hus fullt med antika saker och det mesta var till salu.
    Jag hoppas att du kryar på dej så du kan träffa dina vänner i kväll.
    Kram från Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Hej raring! Fortsätt vara den fina tjejdu är och ligg lite före AF så kommer det att gå bra, det är jag övertygad om! Jag förstår hur du känner inför dem, jag har också varit i den situationen och det är inte kul...
    Tror jag minsann ska ta tag i mitt skräp hemma..eller grejer o kläder...finns typ massor att sälja..:-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera