måndag 20 december 2010

Vägningen gick som förväntat...


Visste nog hur vägningen skulle gå den här gången. Anade ett plus, och så blev det. +0,3 kg upp. Inte så farligt som tur är. Jag hade en tuff vecka. Flera saker som bidrog till mitt plus. Karaktären sjönk, jag hade roliga veckan, jag var förkyld och kunde/orkade inte träna. Tog mig i kragen i mitten av veckan och satte igång med träningen när förkylningen försvann. Då kändes det bättre med en gång. Tror att det i alla fall gjorde att ökningen inte blev alltför stor i alla fall. Total viktminskning på 16 veckor: -14,0 kg!




Det som känns lite tufft nu när jag tänker på min viktminskning är de här två veckorna som ligger framför oss. Först julveckan och sen nyårsveckan. Två av årets stora högtider och med det mycket mat som ställs fram. Jag får försöka att inte ta så mycket på tallriken och hålla mig till det som är hyfsat bra att äta. Nu är det inte hela världen om det går sådär med vikten dessa två veckor, då vet jag vad det skulle bero på om det blev ett plus. Men jag vill helst ha minus, så är det. Ska försöka hinna med några träningspass den här veckan. Har en hel del saker att hinna med, men några stunder på crosstrainern duger gott.



Älskar frukt som tur är, och speciellt clementiner och apelsiner smakar så gott nu den här årstiden. Några såna klämmer jag nog i mig per vecka. Det är perfekt "godis" när man är sådär sugen på nåt gott på kvällen. Mycket C-vitamin i de också och det kan jag behöva i vintermörkret. 


I helgen så träffade vi några "nya" vänner. Det blev riktigt trevligt och vi ska fira nyårsafton tillsammans. Det ser vi verkligen fram emot. Det ger mig en kick av att träffa nytt folk och jag mår väldigt bra av det. Jag är så social av mig och behöver få umgås med vänner. Speciellt nu när jag går hemma så mycket själv om dagarna. Tack Lotta och Stefan för lördagskvällen! 




Idag ska jag upp till stan på ett möte, så nu ska jag ta och fixa iordning mig. Så jag hinner med bussen. Ikväll ska vi ta in granen och klä den. Det ska bli mysigt. Får se om katterna tycker det också. Och hur länge de kan låta bli den. Känner att de där glänsande julgranskulorna kommer ryka ganska snart......


Önskar alla mina goa läsare en underbar måndag!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar