fredag 17 december 2010

FrEdAg



Så skönt att vakna upp och komma på att det är fredag! Det går alltid lite lättare att gå upp då. Speciellt om man vet att man har en skön, mysig kväll och helg framför sig. 
För mig blir det lite småplock här hemma i helgen. Tvätt, städ och mathandling kommer man inte undan. Men lite mys och avslappning måste man också få under en helg. Det får inte bara bli en massa "måsten". Det är en skön känsla att få saker och ting gjort som behöver göras, men man mår så bra av att ta sig tid för avslappning och vila också. En skön mix av de två tror jag på. 
Nu måste ni få er ett skratt för att få upp fredagsstämningen känner jag, såhär kommer ett roligt klipp från TV-programmet "Time Out". Älskar Tvekampen i det programmet: 




Ni vet sen tidigare att jag älskar Robert Gustafsson. Han är så speciell, hans mimik och karaktärer är så klockrena. Så här kommer en till tvekamp:





Tänkte avsluta med lite avklätt:






På söndag är det redan 4:e advent. Och om en vecka är det julafton. Visst har december gått otroligt fort. Nästa vecka blir det till att rulla köttbullar, de måste bli extra goda, min brorson är kräsen. Så de måste göras med extra mycket kärlek. Igår slog vi in julklapparna. Skönt att få det gjort. Så nu återstår att göra lite julmat, en storstädning och handla all mat innan jul. Men det hinner vi med i helgen och nästa vecka.
Vill passa på att önska er alla en trevlig fjärde advent och en riktigt skön helg!




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar