torsdag 16 december 2010

Tappat gnistan



Kan nån vara så vänlig och ge mig en spark därbak? Jag behöver det verkligen! Jag känner att jag har tappat min gnista en del. Orkar ingenting och har ätit lite mer än vad jag ska. Kan hänga samman med att jag har min roliga vecka och att jag har varit lite förkyld, jag kan inte träna då och det resulterar i att jag tappar gnistan verkligen.
Nej jag får väl försöka ge mig själv en spark därbak, för jag vet fortfarande vad jag vill! Nånstans långt därinne finns motivationen, det känner jag. Jag vill gå ner i vikt och jag mår bra av det. Men jag behöver nog många sparkar, så kom igen! Let me have it!





Sambon och jag har nu äntligen kollat igenom "Solsidan". En serie som gick på TV4. Vi hann aldrig med att se den då. Men alla höjde den serien till skyarna, så vi blev nyfikna och nu så har vi äntligen sett den. Första avsnittet var inte alls så bra. Men sen tog det sig. Så jag har garvat rejält nu några kvällar. Gillar verkligen den typen av humor! Min favorit är nog Mia Skäringer som gör rollen som Felix Herngrens sambo. Hon är gravid då serien börjar och de flyttar ut till Saltsjöbaden. De umgås med bästa polaren som spelas av Johan Rheborg och hans fru Mickan som görs av Josephine Bornebusch. Konstigt nog så kan man känna igen sig i en hel del. Det finns några hysteriskt roliga repliker som jag verkligen kommer komma ihåg. De är inte rumsrena allihopa, så jag får behålla dom för mig själv.






Nu har vi tänkt ge oss på en ny svensk serie som går på SVT. Den heter "Våra vänners liv"! Hoppas det kan bli många skratt till den också. Roligt att det görs bra svenska serier. Ett tag var det mest engelska och amerikanska serier som man kunde titta på, men nu har även vi svenskar blivit väldigt duktiga på det här med humor. Tänka sig! 





Det snöar för fullt här idag! Vi kommer få en vit jul och det känns riktigt mysigt måste jag säga. En jul där man kan se gräsmattorna känns inte lika kul, ger absolut inte samma julstämning. Men jag tror jag stannar inomhus idag. Jag ska försöka träna lite. Det kanske kan ge mig den där sparken i baken som jag behöver. Om jag tar det lite försiktigt så går det nog bra. 


Nu önskar jag alla goa läsare en härlig torsdag!
Kram!




3 kommentarer:

  1. Hallelåja där söta Ann-Sofi! Här kommer en redig rumpspark - iböand får man bita ihop lite..hellre än att bryta ihop..:-) Skämt åsido, alla har vi svackor, ups & downs...så klart, vi är ju människor och det tar tid att gå upp i vikt och det tar typ dubbelt så lång tid att gå ned och sedan kommer nästa utmaning, att hålla vikten OCH må bra, dvs hitta en livsstil som passar en själv.
    När du är förkyld så ska du så klart inte träna hårt, men du kan absolut dra på dig varma kläder och ta en rask promenad, det brukar dessutom göra underverk med förkylningar, dvs skrämma bort dem..:-)
    Pilatesövningar kan du också göra; de tär inte på kroppen så hårt som exvis styrketräning gör.
    Så, tag emot min spark och så tar du nya tag!
    Tusen varma kramar - du kommer fixa det!

    SvaraRadera
  2. Visst kan du få en spark därbak men jag tycker du är den som minst behöver det. Du är ju envis som en åsna och även åsnor har down-perioder. Du ska se att så fort "roliga veckan" är över är mer än någonsin på G.

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Tack Majsan och Anette! Ja jag tog mig i kragen, så det hjälpte med era sparkar därbak! :-) Jag fixade träningen galant sen. Och har inte ätit nåt extra idag, så det känns kanonskönt! Tack för stödet! Kram på er!

    SvaraRadera