tisdag 21 december 2010

Sista skoldagen


Idag är det sista skoldagen för bonusdottern. För om nån timme så börjar hennes jullov! Härligt! Ska bli så underbart att slippa ställa klockan och gå upp tidigt. Idag fick jag tyvärr tjata mig blå i ansiktet för att hon sitter och slöar och tror att hon har hela dagen på sig att äta frukost. Hon kom iväg till slut i alla fall. Glada steg, för hon vet att det är julklappsbyte idag och lite extra mysigt innan de kan önska varandra en God Jul!


Igår kväll klädde vi äntligen granen. Så härligt när man får ta in granen och känna doften av gran. Då luktar det verkligen jul. Så nu står granen så grön och grann i stugan. Julen är runt hörnet nu känns det som. Imorgon ska jag ta mig i kragen och rulla köttbullar. Griljera skinkan står också på schemat nån kväll. Plus att jag vill baka en mjuk pepparkaka. På torsdag blir det stora shoppar- och städardagen. Sen kan julen få börja. 



Jag ska ta och ställa mig på crosstrainern alldeles strax. För sen vet jag inte hur mycket träning jag kommer att hinna med resten av veckan. Ser tufft ut. Men man förbränner säkert några kalorier när man kommer hålla på som en liten myra här hemma med allt som ska fixas så här på sluttampen. 


Hoppas ni mår bra och har härliga dagar så här innan jul.
Önskar er en riktigt skön och härlig tisdag!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar