tisdag 23 november 2010

Viktmål



När jag har gått ner det jag vill i vikt, så ska jag belöna mig med en tatuering....tror jag. Om jag bara vågar så. Jag funderar på att göra en lejontatuering. Som en tribal med huvudet i centrum. Om ni förstår vad jag menar. Funderar på att göra den i ryggslutet. Det är så snyggt, sexigt och tufft tycker jag. Dels är jag född i lejonets stjärntecken och sen står lejonet för styrka, och jag har fått gå igenom många jobbiga saker och känner mig stark som har tagit mig igenom det. Så kan jag samla mod till mig så blir det nog en lejontribal.


Lejonhuvudet i mitten på någon snygg tribal. Tror ni det kan bli snyggt? Eller har ni några andra förslag?

Idag blir det nog en powerwalk, för mina stavar krånglar. De åker bara ner trots att vi har dragit åt riktigt ordentligt. Vi funderar på att skaffa stavar som är fasta, måttade efter ens längd. Ska nog testa att köra några övningar med våra nya hantlar också. Ska leta upp några bra övningar.

Idag kom det ett nytt nummer av tidningen "Må Bra". Den älskar jag, har precis börjat prenumerera på den. Dels älskar jag att det finns många bra träningstips, dels älskar jag den för alla goda recept som alla är ProPoints beräknade. Perfekt för oss som är viktväktare!

Såg ni finalen av "Biggest Loser Sverige" igår? Vilka otroliga förvandlingar de hade gjort. Och vilket hårt arbete som ligger bakom deras "nya" fina kroppar. Jag bli bara ännu mer inspirerad och motiverad och det är så skönt att känna det. Så om ett tag åker understället på, Spotify och Endomondo. Endomondo är en applikation som jag har i min androidmobil. Den mäter hur långt jag går, vilken sträcka jag går och hur snabbt jag går. Sen kan man logga in på deras hemsida och se på en karta exakt var jag gått. Tycker det blivit riktigt kul med motionen sen jag började med den appen. Det var min tekniknördiga sambo som introducerade mig för den och nu är jag fast. Allt som kan höja motivationen är ju värt att köra på anser jag.

Önskar alla mina goa läsare en skön tisdag!

2 kommentarer:

  1. Du är enastående du har kämpar glöd till max!!1
    Du har en väldigt fin blogg och så kul att följa den var dag!
    Hoppas du får en skön promenad i snön!
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Så klart att du ska belöna dig!
    En tatuering vore ju jättehäftig!
    Kram!

    SvaraRadera