måndag 22 november 2010

Inget för killar


Nej nu får killar sluta läsa tror jag. Eller jag varnar de i alla fall redan nu. Sen är det väl upp till dom om de vill fortsätta läsa. Det ska handla om klimakteriet. För jag är nog redan där faktiskt. Är "bara" 39 år, men uppvisar flera symptom på att vara i klimakteriet. Jag fick min mens tidigt, jag var bara 10 år och först i klassen. Gissa om det var pinsamt?? Min magister gjorde en stor grej av det också, det hela slutade med att killarna i klassen sprang omkring och skrek att "Ann-Sofie kan få baaaaarn". Men jag kände mig så himla stor och vuxen så jag bara fnös åt dom och satte näsan upp i vädret. Tur det kanske. Men när man får mens tidigt så finns det ju också risk för att man hamnar i klimakteriet tidigt. Och där är jag nog nu. Tyvärr. Men nån gång ska man väl hamna där också. Jag kan svettas mycket ibland, sover dåligt, humöret pendlar, mensen strular, huden förändras och mensvärken har blivit värre. Allt detta kanske inte beror på klimakteriet, men en del i alla fall. Läkaren på akuten trodde att jag hade kommit in i det. Min mamma kom också ganska tidigt in i det.
Men nu har jag börjat fundera på om jag ska försöka leta reda på nåt som kan lätta besvären. Om ni läsare har några förslag så får ni gärna berätta. Tar tacksamt emot hjälp som ni förstår.


Men det kanske är positivt att jag är i klimakteriet nu, så inte bonusdottern är i tonåren samtidigt. Då hade nog sambon velat fly all världens väg, tror ni inte?

Vägningen gick sådär, jag har bara gått ner -0,1 kg denna veckan som gick. Totalt: -12,2 kg på tolv veckor. Det är jag ju nöjd med såklart. Men det är inte helt lätt att gå ner i vikt när kroppen jobbar emot mig ibland. Men jag ska försöka träna lite mer den här veckan. Sambon köpte ett hantelset och en gymmatta i fredags, så nu kan vi utöka träningen en del. Det känns extra kul. Jag vill bli stark i kroppen också. När man har mycket att gå ner i vikt, så känns det viktigt för mig att det inte blir för mycket hud som blir slapp. Jag vill forma kroppen så jag blir nöjd och mår bra. Fint med lagom mycket muskler. Sen får jag bättre hållning om musklerna är starka.

En ny vecka, nya möjligheter!
Önskar er en härlig måndag alla goa läsare!


1 kommentar:

  1. Känner igen mig...svettningar o dåligt humör, gråtfärdig utan anledning...haha..:-)
    Men jag försöker leva med det..och göra det bästa av det...plus att jag o maken pratat om det, så han kan visa förståelse när jag kastar saker på honom:-)
    Träna...ja, bygg muskler och det är absolut ingen fara att du inte gått ned så mycket just denna vecka; se till helheten och hur du mår, lyssna på kroppen, så lyssnar den på dig, jag lovar.
    Tycker du är en riktig Kämpe finaste Ann-Sofie! Tusen kramar!

    SvaraRadera