fredag 19 november 2010

Nostalgitripp


Ja vissa saker får mig verkligen att tänka tillbaka på mina tonår och det ljuva 80-talet! Älskar verkligen 80-talet! Hur kul hade man inte då?? :-) Hur mycket fanns det inte att upptäcka då? Och framför allt, MUSIKEN!!! OMG!! Nog för att det görs bra musik nu också, men då var det nåt särskilt minsann. Eller var det bara för att man var tonåring? Vad tror ni? Musiken, kläderna, frisyerna m.m. Jane Hellen (bilden) var ett märke som jag älskade! Det doftar såååå gott och nu har det ju kommit tillbaka och så fort jag luktar på en sån produkt så vips är jag tillbaka till år 1986. Minns ni pudelfrisyrerna?



Det som är så himla kul är ju också att både tjejer och killar hade de här berömda pudelfrisyrerna! Knappt man kunde se skillnad på tjej eller kille i värsta fall! :-)
Man hade många idoler av olika slag, musiken stod jämt på i mitt tonårsrum. Affischer på väggarna på diverse artister! Jag med mitt tonårshumör "all over the place"! Ja, stackars mamma med andra ord. Men vi tog oss igenom det där, tänka sig.
En del idoler som kom fram på 80-talet är ju fortfarande aktuella och en av dessa är Madonna.


Hur många tjejer ville inte se ut som hon? Jag minns att jag köpte armband i massor och hårspray, örhängen, neonaccessoarer, smink m.m., allt för att likna dessa idoler som man såg upp till. Jag och en kompis köpte t.o.m. likadana kavajer men i olika färg! Minns du det Rose? Sen satt vi och väntade utanför de salar där vi visste att de killar vi gillade hade lektion. Vi ville få en glimt av dom när de for ut från lektionen. Där satt vi antagligen och fnittrade oss sönder och samman. Suck...:-)
Visst är de roligt att tänka tillbaka på 80 talet? Jag har mycket tokiga, roliga minnen!
Sen var man antingen synthare eller hårdrockare. Då var jag faktiskt synthare. Nu är jag nog mer rocktjej. Men då var det lite annorlunda. Jag diggade Alphaville, Howard Jones, Eurythmics, Thompson Twins, Duran Duran, Nik Kershaw, Depeche Mode m.m.



Denna låt lyssnade jag mycket på. Diggar den fortfarande!

Lyssna lite på 80-talslåtar och dra er tillbaka till det ljuva 80-talet!
Ha en underbart skön fredag nu alla mina goa läsare!!

2 kommentarer:

  1. Åhh härlig läsning vännen....man drömmer sig tebax på en gång..det var tider det..:P..Samma musik smak du o jag gumman på den tiden .P..syntarnas tid..*S*...Var t om o såg Depeche Mode på Isstadion i sthlm 85-86 ..det var himmelskt..bästa jag vart på nånsin!!!!
    Härlig blogg idag vännen...har ett stort leende på läpparna idag och ska nog sätta på en Depeche cd...Ha en mysig fredag..bamsekramisar

    SvaraRadera
  2. Var har du hittat Jane Hellen produkter?? Ja kommer själv ihåg att dom doftade gudomligt gått!! Man ville bara dofta på sitt eget hår heeeeela tiden efter att man tvättat håret med domdär produkterna

    SvaraRadera