måndag 15 november 2010

Vågen var snäll emot mig denna veckan....

Ja viktkampen fortsätter! Det gick bra förra veckan. Jag gick ner -1,7 kg! Trodde inte på en så stor viktminskning faktiskt. Det är ju lite mer än vad som rekommenderas, men det är svårt att styra. Jag äter det jag ska och tränar på bra, dricker mycket vatten och äter frukt om jag är sugen på nåt. Vi har hållit på i 11 veckor nu och jag har gått ner -12,1 kg! Så jag känner mig helnöjd! Jag har en lång väg kvar att gå, men jag är fortfarande motiverad och disciplinerad och ska fixa det denna gången. Jag går ofta och tänker på hur jag kommer se ut när jag gått ner allt jag vill. Tror jag kommer förändras en del i alla fall.
Jag har berättat för er att vi följer serien "Biggest Loser" på kanal 5 och det är helt otroliga förändringar de gör när de går ner så mycket i vikt som de gör. De blir som helt nya människor. Jag blir så inspirerad och imponerad av dom. Men jag tror inte att det finns några lätta genvägar till viktnedgång. Du får helt enkelt jobba hårt för att gå ner i vikt. Man får svettas, svettas och kämpa på ännu mer.

Men jag tänkte på det här med att vara medveten om sin kropp. Jag tror vi tjejer överlag är ganska dåliga på det. Vi ser oss ofta som större fast vi inte är det. Jag har märkt att det finns en stor skillnad mellan män och kvinnor där. Män uppfattar inte sina kroppar såsom vi kvinnor uppfattar våra. Nu får ni läsare rätta mig om jag har fel, men min uppfattning är att män inte lika ofta mår psykiskt dåligt över sin övervikt som vad kvinnor gör.

Tycker den här bilden illustrerar så bra det jag försöker att uttrycka i ord. Nu är det kanske inte så här extremt men jag märkte bara det när jag och sambon gick upp så mycket i vikt. Han kunde stå framför spegeln och klappa sig på den stora magen och skratta medan jag mådde skitdåligt av att se mig naken i spegeln.
En rolig händelse för mig i veckan var när jag skulle köpa mig ett par nya jeans. Mina favoritjeans börjar bli så utslitna. Jag tog med mig två stycken av samma modell in i provrummet. Två olika storlekar då. För bara några veckor sedan så hade jag börjat med att prova den största storleken, för jag är van att det är den jag får ta. Men nej, nu bestämde jag mig för att prova den mindre storleken och de satt perfekt. Jag blev såklart väldigt glad. Jag måste börja tänka om en del när det gäller min kropp. Det är ändå 12 kg mindre på den och det gör en del.

Men något som gör att man kan komma långt, är att ha en härlig utstrålning! Så alla tjejer som nojjar över sin vikt, mig inkluderad då, försök att le mot de du möter så vinner du en hel del på det!

Ha en skön måndag alla mina goa läsare!

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i bilderna...haha..konstigt att vi tjejer ska vara på det viset..!
    Ett leende räcker himla långt och det gör människor vackra!
    Kram på dig du hårt kämpande "duktiga" kvinna!

    SvaraRadera
  2. Sån härlig viktnedgång du haft! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  3. Åh, det är så härligt att höra om din viktnedgång! Jag önskar jag hade din motivation att jobba med, men det kommer förhoppningsvis. Kanske med zumba... Iaf så gör du ett kanonjobb! /Kat

    SvaraRadera
  4. Visst är det en härlig känsla att "tvingas" köpa mindre storlekar på kläder!! Bra jobbat!

    SvaraRadera