söndag 14 november 2010

Fars Dag

Idag är det Fars Dag! Min bonusdotter och jag har uppvaktat Tomas idag. Han fick en mysig frukost med tända ljus och presenter som hon har valt ut alldeles själv! Han såg helnöjd ut!
Han behöver bli uppmärksammad idag, det har varit en tuff vecka med mycket att tänka på! Men han gör det riktigt bra måste jag säga. Det är inte helt lätt att vara förälder och inte helt lätt att ha sitt barn varannan vecka. Men vi kämpar på för att göra det bästa för alla parter!

Min egen pappa har jag en väldigt dålig relation till, eller om jag ska vara helt ärlig, ingen relation alls. Och det har påverkat mig, mer än jag nog vill erkänna. Jag ska inte gå in för djupt på allting, men mycket beror nog faktiskt på min pappa. Han har inte tagit sitt ansvar som pappa och det har sårat mig oerhört. Jag har i många år försökt att engagera mig ändå, men till slut blev det ohållbart. Så just nu mår jag bäst av att inte ha en relation med honom, hur hemskt det än låter.

Men jag vill ändå påpeka för alla som läser bloggen hur viktigt det är att ha en sund relation till sin pappa. Det är viktigt för både söner och döttrar. Jag vet att det spelar en stor roll för deras uppväxt och vilken bild de får av att vara en pappa. Man måste inte ha skyhöga mål som förälder, bara man finns där för dom, och älskar de villkorslöst. Viktigt att ha en fungerande kommunikation. Finns mycket man kan säga om detta ämne. Men jag ska inte bre ut mig för mycket.

Vill önska alla pappor en underbar Fars Dag!
Ha en fortsatt bra dag alla goa läsare!

1 kommentar:

  1. Instämmer i det du skriver, att det är viktigt att ha en sund relation till sin pappa, ja, till alla människor egentligen.m För så fort relationen mer känns som en börda och tar energi istället för att ge så kanske man bör överväga att välja bort den relationen, oavsett om det är pappa eller en god vän.
    Jag har också en historia, där jag valde bort relationen med mina föräldrar under en ganska lång period, men fick hjälp att "hitta tillbaka" och skaffa mig en sund relation med dem; förvisso är det inte som "förr" men detm vill jag inte heller för då var jag som en urvriden disktrasa varje gång vi hade träffats.
    Du är värdefull för den du är Ann-Sofie och har nära och kära runt dig som gillar dig för den du är! Kramar i massor!

    SvaraRadera