torsdag 11 november 2010

True friends

Jag ska erkänna: Jag är rik! Nääää, säger du då...jooooo, rik på vänner!! Så är det faktiskt. Rik på väldigt fina, sanna vänner! De kanske inte är en superstor flock. Men de är ganska många och väldigt fina! Det slog mig verkligen idag, att jag har så många otroligt fina vänner. Som är ärliga, uppriktiga, stöttande, kärleksfulla! Ja jag skulle kunna fortsätta räkna upp flera fina egenskaper. Men det jag vill tala om är hur mycket jag uppskattar er alla mina goa vänner! Ni betyder så oerhört mycket för mig, mer än jag troligtvis kan uttrycka i ord!

Och mina vänner finns inte bara på en plats utan är utspridda lite överallt i landet och världen faktiskt. Jag har en del vänner kvar i Örebro som är min hemstad, även om jag inte hinner träffa dom så ofta och inte alltid är så bra på att höra av mig. Men det är såna vänner som man bara kan fortsätta prata med om det man senast pratade om, man bara tar vid där man var senast om ni förstår vad jag menar. Sanna vänner!
Sedan har jag fått många fina, härliga vänner genom min sambo Tomas. Han hade en stor bekantskapskrets när vi träffades och jag har fått äran att lära känna dom. Idag fick jag en skön stund med en av dom här underbara vännerna. Då man bara kan vara sig själv och tala om allt man har på hjärtat och vännen lyssnar och förstår, samt att även jag vill höra hur min vän har det och hur hennes liv är.

Jag vill bara säga till alla mina goa vänner: TACK för att ni finns och är så underbara!!
"You're simply the best"!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med goa vänner, och lite extra spännande blir det när de är utspridda så att säga, och en del träffar man inte särskilt ofta utan man "ses" mest på nätet, men ändå så känner man samhörighet med dem.
    Skönt också att kunna vara sig själv, att inte behöva klä på sig en mask...!
    Kram på dig gumman - och jag hoppas vi kan ses IRL snart - det är liksom på tiden!
    Kram!!!

    SvaraRadera