tisdag 9 november 2010

Snö, snö, snö

Nu faller snön äntligen ner här hemma hos oss. För mig är det första snön denna säsong, så det känns extra härligt. För några veckor sen när det kom snö här hemma så var vi i Ullared och shoppade, så då missade vi snön. Så det kändes extra härligt idag när snön äntligen kom. Nu kommer det nog dröja innan träden ser så snötyngda ut som på bilden, men det är ett vitt täcke på marken nu i alla fall.
Jag tycker om snön....oftast. Det lyser upp så fint, samt att det ser mer ut som vinter ska göra! Men samtidigt så får du pälsa på dig mer och det blir krångligare att ta sig fram.

Men jag är ändå riktigt glad att snön kommit nu! Är det vinter så ska det väl vara vinter! Eller vad säger ni kära läsare?

Det som är mysigt med mörka kvällar är att man kan tända så mycket ljus, det ger en otroligt mysig stämning tycker jag. Ska se till att shoppa mera ljus när jag är i stan på torsdag.......schhh säg inget till Mr T!! :-)

3 kommentarer:

  1. Va, ska du shoppa ljus?! ;-)

    Puss på dig, älskling!

    SvaraRadera
  2. Instämmer..älskar vintern..i lagom mängd..förståss..=))...Är ngt charmigt med den..och alla tända ljus ska vi inte prata om..:P..SÅÅÅÅ mysigt!!...lovar att ej säga ngt..:P..kramis vännen

    SvaraRadera
  3. Nej nej darling, endast presenter till dig, nu när det är Fars Dag till helgen såklart!! Puss!

    SvaraRadera