tisdag 9 november 2010

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Ja dessa tankar snurrar mycket i mitt huvud nu. Jag har nyligen slutat på ett jobb och är  nu mitt emellan två jobb som det så tjusigt heter. Jag har min huvudsakliga utbildning inom barnomsorgen, men efter att ha blivit utbränd inom det yrket och ändå gjort ett nytt försök så valde jag till slut att lämna det yrket. Tråkigt men välbehövligt.
Efter det har jag gått en kortare kurs till ekonomi- och löneassistent. Tycker om att jobba administrativt men tror inte att just siffror kanske är min grej.
Det jag jobbade med senast och som jag trivdes väldigt bra med är som växeltelefonist och receptionist. Älskar att jobba med människor på olika sätt och ändå lite administrativt. Så det passade mig, men nu ska jag vidare, eftersom det inte verkar finnas så mycket växeltelefonistjobb lediga.
Så därför ställer jag mig frågan, vad vill jag bli när jag blir stor?
Ska jag söka några andra liknande jobb? Eller ska jag utbilda om mig?
Jag har en del funderingar på att läsa till läkarsekreterare. Men jag har hört rykten om att det yrket är på väg bort. De kan snart ersättas med teknik istället. Men samtidigt har jag läst att det är läkarna emot, de vill tydligen ha kvar sekreterarna. Så jaaa mycket snurrar runt i huvudet.
Jag vill verkligen börja jobba igen, är sugen på att få nya utmaningar och behöver verkligen ny stimulans.

På fredag ska jag träffa min handläggare på Arbetsförmedlingen. Vi ska gå igenom mitt CV bl.a. Jag tittade igenom det igår, och även mitt personliga brev. Jag tycker det ser ok ut, vi får se om hon håller med mig. Jag tänkte ta upp mina funderingar med henne och se vad hon säger.

Ser tyvärr ingen sol just nu, den verkar gömma sig bakom molnen. Men jag ska ändå ge mig ut på ett stavgångspass lite senare idag. Älskar att få komma ut och få frisk luft och röra på mig.

Önskar alla mina goa läsare en härlig tisdag!

2 kommentarer:

  1. Ja jösses, vad ska man bli när man blir stor...:-)
    Inte helt lätt; det ska ju liksom vara som ett Kinderägg: Roligt, Bra betalt, Spännande...!
    Jag vet inte heller vad jag ska bli:-)...tror det är klokt att ta sig bort från det man blivit "bränd" av - Livet är för kort för att kastas bort!
    Kram Ann-Sofie!

    SvaraRadera
  2. Lite lustigt, min fru har jobbat som växeltelefonist i många år och trivts med det. Sen gick hon en utbildning till läkarsekreterare och tyckte det var kul. Men fick inget sådant jobb. Det här är många år sen, men kanske båda dessa jobb har minskade behov av arbetskraft nu och ännu mindre framöver.

    Jag är datagubbe men tror ändå inte att datorer kan göra precis allt. Människor behövs, i synnerhet när det gäller att ta hand om andra människor.

    Lycka till med framtida utmaningar och hoppas att du hittar något som du trivs bra med!

    SvaraRadera