onsdag 17 november 2010

Pay it forward

Ja att föra något vidare är något som jag har tänkt på ett tag, men sen låter det ju så mycket bättre på engelska tycker jag: "Pay it forward"! Att föra något vidare kan ju vara både bra och dåligt. Men jag vill skriva om att föra något bra vidare. Bilden här ovanför illustrerar detta så klockrent tycker jag. En person kan egentligen göra så ofantligt mycket genom att den börjar med att föra något vidare som den känner för.

Jag är väldigt öppen med min viktminskning och kampen för att förlora alla kilon jag har lagt på mig genom åren. Det är en väldigt jobbig resa och det kommer ta tid. Blod, svett och tårar känns det som ibland. Men jag vet verkligen vad jag vill denna gång och hur jag ska nå dit. För mig passar det att vara öppen om en sån här sak, medan jag vet att en del vill helst göra sånt här väldigt privat. Nu är jag ju en väldigt öppen människa ändå, men även min viktminskning kände jag att jag ville dela med mig. Och då var det för att jag tänkte att jag kommer nog behöva mina vänners stöd och peppning för jag visste att det kommer komma tuffa stunder då man kanske vill ge upp och det känns väldigt tungt att gå vidare. Sen har det känts lite som en snöbollseffekt emellanåt. Lilla jag har lyckats inspirera flera personer att ta itu med sin viktminskning och lägga om livsstil. Och det var verkligen inte det som fanns i mitt huvud. Så tänkte jag inte, förrän jag märkte de första reaktionerna som var så uppskattande och varma. Jag lägger ut mitt vägningsresultat varje vecka på facebook och oavsett om jag har gått upp, ner eller står stilla lägger jag ut det. För att jag behöver stödet oavsett var på resan jag befinner mig. Jag berättar också om min träning som består av stavgång, crosstraining och träning med vårt nya Wii. Mina vänner är väldigt stöttande och glada för min framgång. Och det har som sagt inspirerat några fler att ta itu med sin viktminskning och träning och några som planerar att ta itu med det vet jag. Tack vare att jag är öppen med detta, så har "jag" fört det vidare. Det är helt otroligt. En sån liten sak egentligen, som att jag är öppen med det jag gör kan få flera att känna att de också vill sätta igång.

Nu vill jag verkligen inte sätta mig själv på en piedestal, det är verkligen inte min mening med detta. Utan jag menar bara att ibland är det bra att vara öppen med det man gör, vem vet du kan inspirera folk till att göra stora saker i sina liv! En av mina inspirationskällor är programmet "Biggest loser", när jag ser dessa människor med en otroligt stor övervvikt kämpa sig tillbaka och att göra det i TV, så blir jag mäkta imponerad!! Jag tycker jag är öppen som skriver om det på facebook, men tänk att visa upp allt för flera miljoner människor!! Älskar verkligen det programmet, och vill bara sätta igång att träna så fort jag ser dom köra "Last chance workout"!!!!
Jag valde att föra detta vidare, men tänk efter....vad kan DU föra vidare? Alla har något som de kan föra vidare och som kan göra storverk! "Pay it forward"!

Ha en fantastisk skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar