måndag 29 november 2010

Det fortsätter neråt.....


Vägningen gick bra, skönt det, för förra gången så var det inte lika kul. Nu gick jag ner -1,2 kg. Det är jag väldigt nöjd med, men jag har skött min mat och träning verkligen. På tretton veckor har jag gått ner -13,4 kg. Och nu känns det verkligen. På kläder och på kroppen. Kommer på mig själv att känna på olika ställen på kroppen och märka att det känns så annorlunda, mindre på nåt sätt. Kläder som jag inte haft på länge är nu för stora och säckiga. Förut klädde jag mig gärna i lite stora kläder för att dölja allt fett och valkar. Men nu känner jag att där kommer jag nog att ändra mig, jag vill inte se stor ut nu när jag gått ner så mycket i vikt. Men man får byta ut kläder lite allteftersom. Det är ingen idé för mig att byta ut hela garderoben nu, för jag har ca 25 kg till att gå ner. Men det som är så positivt är att jag mår så himla mycket bättre. Och jag är fortfarande motiverad och ser aldrig att jag skulle kunna tappa det. Men jag tror det beror på att jag och Tomas unnar oss gott till helgen ibland. Vi har kommit på att vi älskar mörk choklad. Lindt Excellence har olika smaker som vi unnar oss och smaskar och njuter av. Man måste få äta goda saker ibland, bara man inte tappar fokus och koncentration på sitt mål.


Det är nästan 16 minusgrader ute idag, så jag tänker faktiskt hålla mig inne. Jag ska köra min träning inne idag. Får se vad det blir idag. Wii Fit Plus eller crosstrainern.

Vi hade en mysig helg. Vi bakade lussebullar och pepparkakor och fixade fram adventsljusstakar och stjärnor. Jag tänkte lägga ut juldukar och lite mer julpynt under veckan. Så vi får det riktigt juligt och mysigt här hemma.
All snö som har kommit gör det extra mysigt. Igår höll Tomas på att sätta ihop vårt nya köksbord och stolar. Då tog jag på mig ytterkläder och gick ut och skottade. Och det var en härlig känsla. För jag kände verkligen hur stark jag har blivit av all träning. Och det kändes underbart. Förr klarade jag inte sånt, jag fick sån värk av det. Nu klarade jag av att skotta hela garageuppfarten, gången och trappen. Allt det som Tomas annars får göra. Nu fixade lilla jag det!!! :-)

Önskar alla mina goa läsare en skön måndag!
Kram!

1 kommentar: