tisdag 30 november 2010

Brothers & Sisters


Jag har tidigare nämnt ett tv-program som jag älskar. Det heter "Brothers & Sisters". Jag började att se det på tv för några år sedan och blev riktigt kär redan då. Sen missade jag en hel del avsnitt, så därför beslöt vi att köpa dvd-boxen. Så nu kan jag se det när jag har tid och lust till det. Det är en amerikansk serie som handlar om en familj som har ett familjeföretag där några av syskonen jobbar. Pappan i familjen dör och där börjar alla intriger, olyckor och händelser. Mamman i familjen spelas av Sally Field som är en helt underbar skådespelerska, hon ger verkligen allt. Hon spelar en envis men kärleksfull mamma. Calista Flockhart spelar en av hennes döttrar som gifter sig med en politiker, som spelas av Rob Lowe. Han är ju riktigt fin att titta på. Sen är det väldigt roligt att stifta bekantskap med flera nya skådespelare som man inte sett så mycket av tidigare, men som är väldigt duktiga. Det här är en serie som kräver väldigt mycket av dom, det tar upp allt, från död, skilsmässor, otrohet, homosexualitet, politik, bröllop, föräldraskap, missbruk, fördomar och krig. Man sveps in i den här familjen och älskar alla karaktärerna, man lever sig in i deras glädjeämnen och sorger. Men samtidigt så får man många skratt tillsammans med dom, eftersom man kan känna igen sig i flera händelser.


Just nu är jag inne på den fjärde säsongen. Och den femte säsongen är inte släppt än, suck. Vet inte hur jag ska klara mig. Jag är nämligen snart färdig med den fjärde. Hoppas den femte säsongen kommer snart.

Här får ni ett smakprov på Brothers & Sisters:



Man både gråter, skrattar, fnissar, blir irriterad, upprörd och lever sig in i den här familjen. Nu längtar jag tills jag får krypa ner i sängen ikväll och njuta av nästa avsnitt!!

Ha en underbar tisdag alla goa läsare!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar