onsdag 5 oktober 2011

Kvinna


Såhär kände jag mig imorse. Gissar på att jag såg precis ut som kvinnan på bilden förutom pappiljotterna i håret. Det är inte alltid så kul att vara kvinna. Ibland har jag funderat på hur män har det. Känns som om de har det så otroligt mycket enklare än oss kvinnor. Jag vet att jag har lite konstiga tankar. Men det kanske är ett sätt att fly ifrån allt för en stund. Jag vill absolut inte vara en man. Men det känns som om männen kommer väldigt lätt undan ibland. 




Den här bilden illustrerar väldigt bra hur jag känner mig just nu. Måste hinna med allt som ligger framför mig. Klockan tickar och dagarna går och jag tycker jag inte får så mycket gjort. Men just nu känner jag mig lite låg, det kan bero på att det börjar närma sig en viss tidpunkt i månaden. Och det problemet har jag bestämt mig för att göra något åt. Så förhoppningsvis så blir det bättre om ett tag. 




Då kanske jag slipper vara såhär vid vissa tillfällen i månaden. Men det är en himla cool bild, eller vad tycker ni?




Jag vill alltså både hissa och dissa att vara kvinna, även om detta inlägg kanske är mest diss, men jag är faktiskt glad att jag är kvinna, gillar ju att vara kvinnlig och tjejig ibland. Men som liten var jag nog mer pojkflicka, tyckte inte om när mamma satte upp håret i hästsvansar på mig och drog på mig en klänning. Jag ville bara vara ute i sandlådan och leka med kompisarna. 



Men jag är stolt över att vara kvinna! Alla människor, vare sig man är man eller kvinna har väl dagar då man kanske inte känner sig på topp. Men då kan jag ju ha toppen som mål. Låter väl som en bra idé!

Önskar er alla en bra dag!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Bra inlägg Annso! Känner igen mig en hel del! Och visst får man ha "såna dagar" ;)
    Hoppas allt känns bättre snart!
    Kram <3

    SvaraRadera