torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK!


Hoppas ni förlåter mig för att jag inte är så aktiv i mitt bloggande! 
Jag skriver så mycket i mitt pluggande så lusten att skriva är inte så stor just nu, men jag måste absolut göra ett inlägg och önska er alla en riktigt Glad Påsk!
Hoppas ni mår bra och att ni ska få umgås med era nära och kära under påsken.


Det är bara jag och Tomas denna veckan, men det känns lite skönt för vi är ganska trötta och slitna. Han har mycket på jobbet och jag har slitit hårt med pluggandet. Så vi ska ha en ganska lugn och skön påskhelg har vi tänkt. 
Vi har dock planerat att ta oss iväg till Borlänge för lite shopping någon dag, sen kan vi nog hinna träffa lite kompisar har vi tänkt. Annars vill vi bara mysa, se på bra filmer och bara gosa en massa.




Viktigt med kärlek och omtanke när man är lite trött och slut. Skönt att få krypa ihop hos den man älskar och känna värmen och andetagen. Jag har jobbat på så bra så jag är hemma och lite ledig idag, men Tomas jobbar och sliter idag. Så jag får ha nedräkning tills han kommer hem. Häromdagen så var jag och Tomas iväg på det sista besöket hos vår terapeut. Det har varit oerhört nyttigt och bra för oss och vårt förhållande att gå dit. Det ger oss helt nya synvinklar på våra problem och vi har redan kommit en bra bit på vägen. Hon sa att hon ser att vi redan pratar annorlunda med varandra och att det märks på oss att vi har det bättre. Och det känner vi verkligen. Men vi har verkligen jobbat på det, vi vill leva tillsammans och då får vi se till att få det att fungera. Så det känns skönt att vi kommit så här långt. Nu är det bara att fortsätta på den här vägen och fortsätta att måna om varandra. 




Annars så består mitt liv mycket av pluggande. Känns att man börjar komma på sluttampen av studierna för denna termin. Det har gått otroligt bra, jag har fått VG på de två kurser jag avslutat. Och jag har chans att få VG på den tredje också. Och den består ändå av ett grupparbete, jag jobbar tillsammans med en kille från Göteborg, så vi sitter över webbkamera och jobbar med ett examensarbete om e-handel. Väldigt intressant att fixa en stor rapport på distans. En ny erfarenhet för oss båda, men vi har redan kommit en bra bit på vägen. Jag måste berätta för er också att jag har bestämt mig för att fortsätta att plugga, eftersom det fortfarande ser ut som det gör på arbetsmarknaden. Jag har sökt in till ett 2-årigt program till Webmaster på Högskolan Väst i första hand. I andra hand till en 1-årig kurs till webdesigner också det på Högskolan Väst. Båda utbildningarna är nätbaseradem och sker alltså på distans. Tycker det har gått bra även om man får jobba på väldigt mycket, och visst kan det kännas ensamt emellanåt. Men jag har ändå trivts bra, så nu håller jag tummarna för att jag kommer in. Besked får man inte förrän i sommar. 




Nog om mig nu, jag vill verkligen önska er en riktigt skön och Glad Påsk!
Sköt om er och ha det så gott!
Många påskkramar till er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar