torsdag 31 mars 2011

Förhållanden är som en trädgård


Det är något jag brukar säga, att ett förhållande är som en trädgård. Man måste vara rädd om den, vårda den ömt, vattna den, ge den näring, beskära dåliga gamla partier, sätta nya frön och plantor m.m. Så kan man säga om ett förhållande också, man ska vara rädd om sitt förhållande, vårda det, vattna det genom att ge komplimanger t.ex, ge näring genom att ge beröm och kroppskontakt t.ex., beskära och ta bort de saker man anser inte är bra i förhållandet, lägga till nya saker som kan vara närande för förhållandet. Förstår ni min tanke?

Det är något jag tänkt på ett tag, det är viktigt att vara rädda om varandra. Ger man av sig själv så får man tillbaka. Visst så kanske det inte alltid funkar, jag vet av egen erfarenhet. Men nu jobbar vi verkligen på vårt förhållande och vill utvecklas tillsammans. Då får vi jobba för det också. Det tror jag vi båda vill nu och vi inser också att det ger så mycket positiv känsla till förhållandet. Det har gett oss en mer VI-känsla.
Nu går vi båda och längtar till nästa helg, för min älskling fyller år och det ska vi fira genom att åka bort på en hotellövernattning. Det blir mycket mys, god mat och dryck och bad i egen jacuzzi.....känns så härligt och nedräkningen har börjat.


Det känns bra att även fast vi har våra problem så kan både han och jag verkligen jobba på vårt förhållande och vi vill framåt. Nu får vi fortsätta att jobba på i denna positiva anda.
Sen ska jag erkänna att jag har börjat plugga har konstigt nog bidragit till att vi har det bättre. För nu mår jag bättre och känner mig mera sedd och får utvecklas, och då blir även jag mer positiv och vill jobba på förhållandet. Sen är jag riktigt trött på kvällarna, men det är samtidigt en skön känsla för jag vet att jag sliter hårt med mina studier.

För en timme sedan skickade jag in min femte och sista examination för den här kursen. Så nu är jag lite nervös, men men...huvudsaken är att jag blir godkänd. Men visst, jag vill gärna ha VG, men det är inte helt lätt att få det. Det har varit ganska invecklat, men intressant. Återstår att se hur det går.

Nästa kurs blir "Kommunikation, gruppdynamik och eTjänster". Ska bli intressant det också känner jag. Imorgon ska jag träffa min lärare över nätet för att diskutera lite samt legitimera mig, det kan bli kul....

Just nu känner jag mig såhär...


Ha det så bra tills vi hörs nästa gång!

1 kommentar:

  1. Fint inlägg Ann-Sofie :)
    Tänkvärda ord!!!
    Hoppas ni får riktigt trevligt och mysigt nästa helg! Och lycka till med pluggandet! Håller tummarna för dig hela tiden!
    Kram <3

    SvaraRadera