onsdag 26 januari 2011

Boomerang


Jag har haft en låt på hjärnan några dagar, lyssnade mycket på den för flera år sen, men nu såg jag en film häromdagen och då kom den som soundtrack på slutet och då började jag nynna på den och tänka på texten lite mer noggrant. Och sen hittade jag den här fina texten när jag googlade lite på orden. Men visst är det så med mycket i livet att det du ger får du tillbaka på nåt sätt?  Så då vill man ju gärna ge nåt bra, så man får nåt bra tillbaka.




Livets karma, det du ger kommer tillbaka. Tror du på det? Många gånger så kan man känna att livet inte är rättvist och så är det nog. Och jag har verkligen fått min beskärda del av orättvisor. Tycker faktiskt att jag fått alldeles för mycket av det, men samtidigt inget alls om jag jämför med nån annan. Så är det nog. Alla har sina problem att tampas med. Och det är en livslång läxa hur vi ska bemöta orättvisor och problem. Då kan man ju ställa sig frågan har jag gett mycket dåliga saker eftersom jag fått mycket sådant? Ja kanske en del säger. Men om jag tänker igenom mitt liv så tycker jag inte det, däremot har jag gjort många dåliga val i mitt liv. Och det har onekligen påverkat mig och hur jag lever mitt liv. Men däremot så tror jag på att försöka göra bra saker mot de människor jag möter för det kan ge de jag möter en skönare sinnesstämning. Ett leende kan ge väldigt mycket, fast det kanske låter väldigt pretentiöst. 




Livet bjuder inte alltid på skratt, det vet vi alla. Och jag har ganska nyligen fått känna på hur ord och handlingar kan såra, men många saker kan man lösa genom att vara öppen och prata med varandra. Tårar behövs ibland, det är väldigt skönt att få gråta ut. Men det är så mycket skönare att kunna le mot varandra istället. Jag är en känslomänniska, jag visar verkligen mina känslor. Jag har lätt till skratt och lätt till tårar. Jag grät senast igår när jag tittade på ett känslosamt tv-program. Men jag skrattade igår också, dels med min tokige sambo och dels åt nåt på tvn. 




Nåt att tänka på kanske, det går inte åt så mycket muskler när vi ler. Så varför inte bjuda på några leenden idag? Det kan säkert sätta igång en bra kedjereaktion av känslor. 




Jag avslutar med en bra sång på temat. Som är en påminnelse till mig själv eftersom jag ofta kan oroa mig för mycket och ofta i onödan. "Don't worry, be happy"!
"When you worry you make it double..."




Ha en bra dag alla mina goa läsare!
And....keep smiling!




Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Kram gumman....Kloka ord idag men ack så sanna..känner igen mig i det du skriver...är nog mkt viktigt att kunna visa känslor oavsett om dom är ledsna eller glada....Fint skrivet....och bra låtar...;=)))

    Lycka till på samarkand idag....och ha en fin dag..Kramis Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Blev inte Samarkand idag heller. De har ett stort evenemang där idag så jag drar dit imorgon istället.
    Hoppas du mår bra! Skickar många kramar till dig! :-)

    SvaraRadera