tisdag 14 juni 2011

Sommarlov


Nu är det äntligen sommarlov! Det har varit en lång, tuff termin för mig och säkert för många andra. Att sätta sig på skolbänken igen kändes väldigt nytt och annorlunda. Det var många år sen jag pluggade. Och nu skulle jag även göra det på distans, vilket var främmande för mig. Jag trodde att det skulle bli extra svårt att plugga eftersom jag inte är purung längre, men det har gått över förväntan. Jag har fått 3 VG av 4 möjliga och det är jag riktigt nöjd med. Jag har otroligt höga krav på mig och har fått några G också och har fått acceptera det, men att få så pass många VG visar ändå på att jag har kämpat hårt. 



Nu blir inte detta sommarlov som jag hade tänkt mig. För det första så trodde jag inte att jag skulle få nåt sommarlov. Jag hade sökt ett jobb som jag trodde jag skulle få faktiskt. Det låter nog väldigt stöddigt av mig, men menar inte så, utan om man tittar på mina meriter så var det rätt jobb för mig. Men i Ludvika kommun så har det hänt en hel del som gjorde att jag inte fick det tyvärr. Sen trodde jag att jag skulle få stämpla i sommar, men det får jag inte eftersom jag har sökt en utbildning till hösten så är jag inte berättigad a-kassa. Nya regler tydligen, som jag inte visste om, så nu står jag utan inkomst i sommar. Inget kul alls, men vi får göra det bästa av det. Men det blir inga långa semesterresor i sommar. Vi får hålla oss mest på hemmaplan och försöka roa oss så gott det går. 


Så jag får väl passa på att chilla och ta det lugnt och ladda batterierna för höstens studier. Hoppas på att jag kommer in i alla fall. Sen är jag ibland osäker på om jag har valt rätt utbildning, för det verkar inte helt lätt. Men kommer jag in så kör jag på och sen får vi se hur det går. I värsta fall så får jag väl hitta nån annan utbildning. Det ordnar sig nog till slut. Svårt att veta vad man ska bli när man blir stor....

Jag hoppas verkligen på en solig och skön sommar, då vi kan bada och sola mycket. Poolen våran står uppe redan och jag har hunnit doppa mig några ggr. Hoppas dock på lite varmare vatten. 



Jag kommer nog titta in här på bloggen emellanåt och skriva en del, hoppas ni också tittar in här för att se vad jag har för mig. Kommentera gärna, det tycker jag är riktigt kul när ni gör.
Jag önskar er alla en riktigt skön sommar!


Kram på er!


3 kommentarer:

  1. Jag tycker du gjort det bra som tagit upp pluggandet i "vuxen" ålder! Det är aldrig lätt att veta vad man ska välja att göra; man oroar sig lätt för att man kanske borde valt något annat i stället. Men jag tror på att välja någonting som känns bra, och så köra på det så länge det känns bra. Jag tror du valt rätt!

    Önskar er en riktigt skön sommar, även om du blir ofrivilligt ledig. Försök njuta av det i stället! Se det som en förmån att få koppla av och få tid för dig själv och dina närmaste. Och saker och ting har en benägenhet att ordna sig till slut i alla fall. Har man då oroat sig var det ju helt i onödan!

    Själv försöker jag vänja mig vid att vara frivilligt ledig, och jag får väl erkänna att det inte är särskilt svårt... :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi Peter tack! Ska göra mitt bästa. Skönt att höra att du har det bra! Ja jag måste försöka att inte oroa mig i onödan! Det brukar alltid ordna sig till slut. Ha det så bra! Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är stolt över dig själv Ann-Sofie! Det ska du vara!!! Du har varit superduktig :D Det är bra att ställa krav på sig själv. Så länge dom är rimliga ;) Ska fortsätta hålla tummarna för dig! Och det ska bli spännande att fortsätta följa dina framsteg i höst! Om jag får!?
    Trist att det kör ihop sig ekonomiskt. Men det finns ju faktiskt värre saker som kan hända här i livet. Och du vet... Borta bra MEN hemma bäst ;)
    Önskar er en riktig goesommar!!!
    Soliga kramar <3

    SvaraRadera