tisdag 17 maj 2011

Inspirerad....



Det är roligt att bli inspirerad. Jag har blivit inspirerad av en vän jag lärt känna genom mina studier. Han är så duktig på att skriva låtar och låttexter. Han berättade att det är ett suveränt sätt för honom att skriva av sig saker. Jag som älskar att skriva har börjat fundera på detta och idag så började jag att skriva lite smått. 


Vet inte vad det kommer bli av det och vad det är riktigt. Men vem vet, det kanske kan bli någon låt. Jag hade det i tankarna när jag skrev och på något mystiskt sätt så var det naturligt att skriva på engelska. Så jag skrev och skrev och fick ihop två "låtar". Om det nu kan bli låtar av det materialet, det vet jag inte än. Jag får väl sälja dem dyrt till någon, typ Robyn! Nejdå, men lite roligt var det i alla fall. Tack för inspirationen Niklas! 


Ha det bra!
Kram!


3 kommentarer:

  1. Ja, jag håller med! Att skriva är ett fantastiskt sätt att "få ur sig" saker och ting. Jag skrev mycket i min ungdom, särskilt om jag var lite deppig, och jag tycker fortfarande det är kul att skriva. Dags för memoarer snart kanske...

    Tråkigt nog verkar många, särskilt yngre, tycka det är för jobbigt att skriva mer än några få ord. Likaså att läsa mer än någon kort mening. Då missar man mycket!

    Så heja på! Vi kanske får se dig i green room i nästa EMC? Samtidigt som du gjort ett nytt och mycket bättre röstningssystem via webben...

    SvaraRadera
  2. Hmmm... jag menade nog ESC... det räcker inte att skriv, man ska väl stava lite också :-)

    SvaraRadera
  3. Det är superbra att skriva av sig och är det musik kan man ju bli kändis på kuppen hihi.....=) Lycka till Ann-Sofie med dina studier!!!<3

    SvaraRadera