tisdag 22 mars 2011

Högskolans Dag

Idag är det Högskolans Dag här på Samarkand. Det ska bli spännande. Det kommer nog bli mycket folk i lokalerna. Det kommer representanter från några av Sveriges högskolor och universitet för att finnas här och svara på frågor åt dem som är nyfikna och intresserade av att börja studera. Även en hel del företag kommer att finnas på plats, för att ge information om hur arbetsmarknaden ser ut. Det kommer att hållas föreläsningar och det blir mingel och tipspromenad. Kom gärna förbi om ni bor i Ludvika med omnejd.
Samarkand2015 är där vi håller till, och det är här jag sitter om dagarna och bedriver mina distansstudier. Det är en stor förmån anser jag att få tillgång till dessa lokaler och verktyg för att kunna sitta kvar på hemmaplan och inte behöva resa så mycket för att kunna bedriva sina studier. Samtidigt är det roligt att få träffa folk i samma situation som mig, det blir så trist att sitta hemma, och framför allt, jag har så oerhört svårt att plugga koncentrerat hemma. Det bästa är att sitta här, då får jag verkligen en hel del gjort. Och har klarat av mina studier mycket bättre än vad jag trodde.


Jag läser vid Högskolan Dalarna och hittills är jag nöjd med mina distansstudier, visst finsn det småsaker jag kan kritisera, men överlag tycker jag att det funkar bra. Jag har ändå valt att bedriva distansstudier, så då är man mer sin egen. Man får verkligen stå på sina egna ben.

Nu får vi hålla tummarna att det kommer många blivande studenter hit idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar