söndag 13 februari 2011

Tentaplugg


Ja nu är snart helgen förbi, med en del tentaplugg för min del. Synd att en helg alltid ska gå så fort. Men jag har fått en del gjort och det känns skönt. Igår så lämnade jag in en uppgift man kunde göra om man ville ha VG. Man skulle då göra en egen webbsida. Och det verkade superkul så det har jag jobbat med en del under veckan. Har suttit hemma och jobbat eftersom programmet jag behövde inte fanns på Samarkands datorer. Jag har jobbat i Notepad++. Ett bra program, men det finns fler och det ska bli kul att upptäcka de också förhoppningsvis. 
Idag så var det då dags för att göra en hemtentamen. 30 frågor på 30 minuter. Jag satt och läste lite innan och sen fick det bära eller brista. Öppnar tentan och får se att den är på engelska. NEJ! Extra drygt, men men, bara att börja att plöja igenom den. Vissa frågor fick jag verkligen läsa om och om igen innan jag visste vad jag skulle svara. Invecklade frågor som dessutom är på engelska blev extra svårt. När jag fastnade på någon fråga så tog jag nästa istället och gick sen tillbaka. Det funkade bra, för jag fick 70% rätt, man behövde 50% för att bli godkänd, så det kändes skönt. Och sen har jag som sagt lämnat in min extra uppgift på min fina webbsida, så nu hoppas jag då på VG. Skulle vara riktigt roligt. Det var superkul att göra en webbsida även om det är svårt med XHTML. Men får man hålla på ett tag så sitter det nog där. Jag har en bit kvar tills dess, fick titta i mina papper och anteckningar en del, men det blev bra till slut. Ni ska få se resultatet av den när jag fått mitt omdöme. Då får ni även se vilken person jag har valt att skriva om. Det skulle nämligen handla om en figur eller person. Jag valde en nu levande person. Jag är nöjd med sidan och hoppas att läraren också ska bli det. Jag kontrollerade sidan i en valideringstjänst som de rekommenderade och då blev den godkänd. Spännande!




Såhär ser programmet ut som jag jobbat i. Hoppas få tillfälle att jobba mer med sånt här. Det var riktigt roligt. Svårt men så otroligt kul samtidigt.


Tomas har legat sjuk hela veckan och det har varit trist. Han hade feber och var förkyld med halsont och hosta. Verkligen drygt för honom. Men nu i helgen så repade han sig till slut och är inte helt bra men lite piggare i alla fall. Igår så tittade vi på Melodifestivalen och det älskar vi verkligen. Sen tyckte vi att det var så trist att inte Christian Walz gick vidare för hans låt var så bra. Men sen gillar jag även Sanna och Brolle som gick till final. Bra låtar hittills som gått vidare till finalen. 
Idag har vi städat lite och nu känns det fräscht och rent ett tag här hemma i alla fall. 


Om två timmar kommer så ett av våra favoritprogram, nämligen "Solsidan". 
Jag skrattar lika mycket varje gång, jag förstår inte hur de får till det. 




Hoppas ni mår bra och får en skön söndagskväll!
Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar