måndag 3 oktober 2011

Vackra färgglada höst


Det var väldigt länge sedan som jag skrev något i min blogg. Dagarna bara svischar förbi och den har tyvärr inte varit en prioritet. Plugget har satt igång ordentligt och det är fullt upp om dagarna. 
Tänk att hösten verkligen är här nu. Det känns på väder och vind och framför allt på alla vackra färgglada träd. Idag är det tyvärr ingen solig vacker dag då solen tar fram de vackra färgerna på höstträden ännu mer. Men jag tittar på fina bilder och låter mig inspireras.
Hösten behöver inte enbart bestå av regn och rusk och negativa tankar, utan det kan vara sköna dagar med härlig frisk luft och sol som gör träd och buskar såhär vackra.




Sedan ger det en oerhörd kick för mig att få mysa extra mycket inne en mulen eller regnig dag. Tända mycket ljus och bara njuta av lugnet, doften av nytända ljus och det sken som ljusen ger. Visst är det något särskilt med tända ljus?




Tror jag får köpa på mig lite mer ljus nu inför höstens mörka kvällar. Ljusförrådet har sinat ut, så det måste fyllas på. Ljus kan man aldrig ha för mycket av.




Som ett skönt, mysigt avslut på det här inlägget kan jag inte mer än att avsluta med en av mina favoritlåtar just nu:



Hoppas ni alla mår bra!
Önskar er många sköna höst-dagar och kvällar!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar