måndag 12 september 2011

Sakta men säkert


Viktkampen fortsätter. Sambon och jag tappade tyvärr motivationen i våras och sedan kom sommaren med alla frestelser. Men som tur är så gick jag inte upp alla kilona jag hade gått ner. Nu har vi kört Viktväktarna i omgångar iofs, men jag har ändå gått ner ca 24 kg sen jag vägde som mest. Men jag har som jag nämnt tidigare mycket mer att gå ner, så det är bara att fortsätta att kämpa.


Vi tycker fortfarande att Viktväktarna fungerar bäst för oss, det är ingen diet utan en livsstil som vi vill lära oss. Tyvärr så har vi dock tappat motivationen emellanåt, men det kan jag inte lasta VV för. Enbart vårt eget fel. Nu är det tredje veckan som vi kör sen omstarten och det känns bra. Kom igång och tränade lite förra veckan, var ute och gick två ggr och klippte hela gräsmattan som blev riktigt bra motion. Ska fortsätta med promenaderna denna veckan, tycker det var riktigt skönt att ha kommit igång med dem igen. Älskar att slå på musik i lurarna och köra på.


Denna gång så mätte vi oss också när vi körde igång igen. Missade det förra gången och det var synd. För de veckor man inte går ner något i vikt, så kan man mäta sig, för då kan nedgången visa sig i centimeter istället vilket är lika viktigt. Då kan man fortfarande hålla igång motivationen att gå ned i vikt.

Jag har förstått att det är viktigt att lära sig att säga "nej" till den mat som jag inte behöver, alltså är jag inte hungrig så ska jag inte äta. Hur många ggr har jag inte varit enbart sugen på nåt att äta och därför stoppat i mig en massa onödigt. Alldeles för många ggr. Om jag nu blir sugen på något så försöker jag att äta frukt eller dricka vatten som kan stoppa suget för stunden. Ibland kan ett tuggummi hjälpa det värsta sötsuget också.
På två veckor har jag gått ner -1,9 kg. Inte mycket men det är ned i vikt iaf och det är bra för mig. Bara att fortsätta kämpa, jag har många vänner som stöttar och peppar mig och det betyder oerhört mycket för mig.
Det är verkligen en av anledningarna till att jag är så öppen med att jag kämpar med att gå ned i vikt. Får ofta positiva tillrop av vänner som gör att man orkar kämpa på även när de tunga, jobbiga dagarna kommer. TACK för allt stöd ni ger mig! Det betyder så mycket för mig!

Hoppas ni alla mår bra och har en fin dag!
Många kramar till er!
Ann-Sofie

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är. Keep up the good work. Annelie http://mysminea.blogg.se

    SvaraRadera